Bluetooth kapcsolat és hibaelhárítás

Bluetooth kapcsolat és hibaelhárítás

Garmin készüléked és telefonod párosítása Bluetooth-on, illetve a lehetséges hibák elhárítása.

Bluetooth párosítás

A párosításhoz a telefonon (Android vagy iOS) mindenképpen futnia kell a Connect Mobile alkalmazásnak. Ha ezt még nem telepítetted, töltsd le a Play-ből ill. a Store-ból, és ha szükséges, hozz létre egy Connect fiókot! (Ide fognak feltöltődni edzéseid, napi adataid.)

Az Bluetooth-on történő párosítást mindig a Garmin Connect Mobile alkalmazásból indítsd, soha ne a telefon saját Bluetooth-manageréből! Az óra legyen párosítás üzemmódban (ekkor lesz “látható” egyéb eszközök számára), a Connect alkalmazásban pedig kattints az új eszköz hozzáadására! Innentől a képernyőn megjelenő utasításokat kell követned, amik az óra vagy a telefon típusától, ill. az oprendszer verziójától függően eltérhetnek, de logikusan minden értelmezhető lesz.

Ha a párosítás első alkalommal történik - frissen bekapcsolt óra és friss Connect a telefonon -, akkor előfordulhat, hogy a párosítás manuális indítása nélkül a Connect “megpillantja” a közelben lévő órát, és rákérdez, hogy szeretnéd-e párosítani.

A párosítási folyamat eltarthat néhány percig, mivel ilyenkor lezajlik az óra első szinkronja a Connect fiókoddal, átkerülnek a beállítások, esetleg szoftverfrissítések töltődnek le stb. Légy türelemmel!

Ha a párosítás sikerrel megtörtént, akkor az órán rögzített tevékenységek szinkronizálódnak a Connect felhőbe, illetve órádra megérkeznek az értesítések. Ez utóbbihoz a Connect Mobile alkalmazásnak a telefonon a háttérben folyamatosan futnia kell. Ez alapvetően megtörténik magától, ami fontos, hogy ezt semmi ne akadályozza!

 

Hibaelhárítás

Mielőtt tételesen végig mennénk a lehetséges hibákon, ne feledjük a számítástechnikai rendszerek hibaelhárításának szent grálját: az újraindítást! Az óra és a telefon egyszerű újraindítása (ki-bekapcsolás) sokszor önmagában megoldja a problémát. De megpróbálhatod mindkét eszközön ki- majd bekapcsolni a Bluetooth funkciót, vagy végső esetben a telefonról eltávolítani a Connectet, majd újratelepíteni azt! Mivel adataid a Connect felhőben tárolódnak, ez semmilyen adatvesztést nem jelent, az összes edzésed megmarad.

A hibaelhárítási tippek során lehetetlen lépésről lépésre típusú leírást adni, mivel nincs két egyforma telefon és menürendszer. Próbáld a leírtak alapján logikusan megtalálni a megfejtést!

A párosítás el sem kezdődik, vagy egy ponton megáll, nem fut végig? Mindkét eszközön be van kapcsolva a Bluetooth? Biztos, hogy a Connectből indítottad a párosítást?

   Ha az óra és a telefon korábban már “ismerték” egymást, és most pl. egy Connect újratelepítés miatt párosítanál újra, akkor elképzelhető, hogy az óra, mint Bluetooth-eszköz be van szorulva a telefon Bluetooth Managerében. A telefon beállításaiban keresd meg a Bluetooth-t, itt az eszközök listáját! Ha látod az órát, távolítsd el! Indítsd újra a telefont, majd indítsd a párosítást a Connectből! Ez a jelenség előállhat akkor is, ha egy ugyanilyen típusú óra már volt párosítva a telefonhoz. Ekkor szintén az a megoldás, hogy a telefon Bluetooth-managérből eltávolítod a régi példányt.

Megvan a Bluetooth-kapcsolat, de bizonytalan, sűrűn megszakad, nem épül fel újra

   A dolgot helyre tudja hozni a fentebb írt újraindítás-újratelepítés sor. Bizonyos gyártók (jellemzően a Huawei és Honor telefonok) esetében sajnos gyakori ez a fajta bizonytalan működés, ami a telefon oldalán dől el. A különféle újratelepítésekkel kísérletezhetsz, sokszor össze is jön, de sajnos nem kizárt, hogy ez a bizonytalanság fennmarad.

   Lehetséges, hogy a Connect háttérben történő futását akadályozza valami, például a telefonod valamiféle energiatakarékos szolgáltatása. Nézd át az akkumulátor-beállításokat, hogy mely alkalmazások mikor alszanak, mikor futhatnak a háttérben, és mikor vannak erőből elaltatva! A Connectnek biztosítsd a háttérben futást!

   A Bluetooth egy kis energiájú mikrohullámú kapcsolat, ami alapvetően néhány méteren belüli kommunikációra van kitalálva. Ha ennél nagyobb a távolság vagy árnyékoló tereptárgyak (pl. a lakásod fala) kerül az óra és a telefon közé, a kapcsolat megszakadhat. Komoly árnyékoló tényező a víz, a medencébe lógatott óra az 1m-re lévő telefonról is le fog szakadni, ez üzemszerű.

A Bluetooth-kapcsolat él, de az edzéseim nem töltődnek fel a Connectre

   A telefonod internet-kapcsolata rendben van? Az edzések szinkronja nem magára a telefonra történik, hanem a telefon közvetítésével a Connect-fiókodba. Ha nincs netkapcsolat, a szinkron sem lehetséges. Ne tévesszen meg, hogy az aktuális pulzusodat és a lépésszámodat látod a Connect alkalmazásban, mert ez a két adat netkapcsolat nélkül is látható, itt egyszerű kapcsolat van az óra és a telefon között.

   Az edzések feltöltését akadályozhatja egy hibás edzésfile, ha pl. rögzítés közben rossz pillanatban merült le az órád akkumulátora. Csatlakoztasd az órát a számítógéphez, és próbáld meg USB-n keresztül a Garmin Express-szel szinkronizálni! Ha ez sem működik, a készülék memóriáján a /Garmin/Activity könyvtárból távolítsd el (másold át a gépedre) az utóbbi file-okat, amik nem mennek át! Ha ezután a szinkron lezajlik, akkor az ezen file-ok egyike lesz hibás. Manuálisan megpróbálhatod feltölteni őket a Connectre: webes felület, jobb felső sarokban felhő ikon.

   Elképzelhető, hogy egy másik irányú adatátvitellel van gond, például a Connect szeretne küldeni az órádra egy tervezett edzést vagy útvonalat, amivel gond van (pl. speciális karakterek használata). A Connect webes felületén tudod ellenőrizni, hogy áll-e valami ebben a szinkronsorban: a jobb felső sarokban katt a készülékre, majd a lenyíló ablakban a készüléked neve mellett kis kék karikában látod, hogy hány tétel áll sorban. Erre kattintva el tudod őket távolítani, ami remélhetőleg megoldja a szinkron-problémát.

   A feltöltés látszólag akkor is hibás, ha rossz Connect fiókot nézel. Ha rakosgattad már az órádat egyik Connect-fiókból a másikba (ami amúgy nagyon nem célszerű), akkor előfordulhat, hogy nem a megfelelő helyen keresed az adatokat. Ez persze nem Bluetooth-hiba, de egy lehetséges forgatókönyv a “nem látom az edzéseimet” problémához. Győződj meg róla, hogy a megfelelő fiókkal állsz kapcsolatban!

Az órára nem jönnek át az értesítések, vagy nem megfelelően (pl. a hívó neve nem, csak a száma)

   A Connect alkalmazásnak különféle engedélyekkel kell rendelkeznie, hogy értesítéseket tudjon küldeni. Ez egyrészt úgy általában az értesítések küldéséhez való jog, másrészt az érintett funkciókhoz (telefon, üzenetek, naptár, névjegyek stb.) való hozzáférés. A telefon beállításaiban keresd meg a Connectet, és nyugodtan adj meg neki minden engedélyt!

   A Connect Mobile alkalmazáson belül is találsz egy beállítások/értesítések menüt. Itt tudod megadni azt, hogy mely alkalmazások (pl. telefon, Messenger, Instagram, Strava, stb…) értesítéseit küldje ki ténylegesen a Connect az óra felé. Ha pl. minden rendben megérkezik, csak a Gmail értesítések nem, akkor jó eséllyel itt nincs bekapcsolva a Gmail értesítéseinek kiküldése.

   Mivel az értesítések kiküldését a Connect Mobile app intézi, ezen funkció működéséhez is futnia kell a háttérben. Ha a telefonod ezt blokkolja (pl. valami akkutakarékos üzemmód vagy szolgáltatás), akkor ezt a feladatot a Connect Mobile nem tudja ellátni. Ellenőrizd telefonodon, hogy nem fogja-e meg a Connect Mobile háttérben futását egy ilyen jellegű beállítás vagy szoftver!

A telefonodon olyan akkutakarékos üzemmód is lehetséges, ami (pl. bizonyos töltöttségi szint alatt) a Bluetooth funkciót leállítja. Ellenőrizd a telefon beállításaiban, hogy nincs-e ilyen korlátozás!

Magán az órán is ki tudod kapcsolni az értesítéseket, általában a beállítások/telefon/értesítések menüpontban. Ha ezt kikapcsoltad, akkor nem jön értesítés. A Connectben megadhatod, hogy alvásidőben az értesítések ne adjanak jelzést az órán. Ha ez a funkció aktív, akkor az értesítések csendben átmennek az órára, vagyis ott vannak és látszanak, de se csipogás, se rezgés!

   Egyes telefonok és szoftverek esetében az értesítés csak akkor kerül kiküldésre, ha a telefon képernyője inaktív, mivel azt feltételezi, hogy aktív kijelző esetén úgyis látod, mi történik. Ellenőrizd az értesítések megérkezését alvó kijelzőnél is!

Szerző: Sportgpsek.hu admin

0 Hozzászólás

Hozzászólás (0)

Minden vélemény számít! Szóljon hozzá!

Reload

Beküldés

 

 

Üzleteink!

Üzleteink!

exin.hu - XIII. ker. Budapest, Visegrádi utca 39.

» Fedezd fel az áruházainkat!

Kapcsolat